малко планари

Home Forums галерия малко планари

Tagged: 

This topic contains 1 reply, has 6 voices, and was last updated by  george 11 years, 1 month ago.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #163

    george
    Participant

    50/1.4 T* C/Y, f2.8

    f1.4

    само ресайз, няма шарпен, няма нищо

    #1543

    george
    Participant

    85/1.4 T* C/Y, F1.4, леко поизбягал фокус

    #1544

    george
    Participant

    ех хубаво нещо е аф-то.

    като оффтопик и една с 85L

    #1545

    tarzan
    Participant

    50mm си е добре на 1.4 от такова разстояние(като дълбочина и рязкост; на първата на 2.8 ми стои твърде остро някак, докато на 1.4 създава нещо като триизмерен ефект), но на 85 му трябва малко разстояние. Особенно на кроп. Просто дълбочината е много малка и всяка липса на двумерност се забелязва(като портрет под ъгъл). Но на по-далечко веднага ще проличи класата.

    Няма спор че и трита обектива са класни.

    #1546

    george
    Participant

    страхотни са планарите, много изкефен. по-добра педесетица не съм държал. и 85 е приказен!

    #1547

    darksorrow
    Participant

    . Просто дълбочината е много малка и всяка липса на двумерност се забелязва(като портрет под ъгъл).

    може ли кратко разяснение, не съм сигурен, че сгрях за какво иде реч?

    иначе обективите кефят, мечта са ми да ги видя и лайф…

    #1548

    tarzan
    Participant

    Извинявам се за неясната формулировка, Дарк.

    Имах предвид че ДОФ-а на 85/1.4@1.4 на близко до минималното разстояние на фокус е толкова малко, че ако имаш модел гледащ не към камерата не можеш да имаш фокус и на двете очи(те просто са в доста разместени равнини). С две думи разликата в разстоянието от обектива до двете очи е по-голямо от ДОФа. Това накратко и несполучливо се опитах да опиша с термина липса на двумерност. Идеята е ако човек се измести по-далеч: първо ДОФа се увеличава и второ разликата в разстоянията до двете очи се намалява. Така и двете очи вече могат да са на фокус. Говоря тук за очите като важен елемент от портрета, но това важи и за останалите части на лицето да се пренесе. Липсата на фокус във второто око може от дефект да стане ефект при подходяща композиция, но това е друга тема.

    #1549

    darksorrow
    Participant

    благодаря!

    напълно го разбрах вече :)

    #1550

    Eti
    Participant

    Ми планари. Не знам някой да е казал нещо лошо за тях, а който си ги има си ги стиска;). Предполагам, че кефи работата с тези стъкла. 50-ката наистина хубава, а 85-цата май трябваше по-отдалечко за пример.

    #1551

    turin
    Member

    На мен ми говорят повече за рязкостта, не и за рисунъка. Харесват ми във фокуса. И лице може да се снима така, ето като се внимава да са в близка равнина двете очи се получава съвсем нормална снимка с очи на фокус. Значи 50-цата повече показва боке, има място за него в снимката и май наистина ако за боке е представянето, 85-цата трябва по-отдалеч. Но ми се струва че Жоро ни показва по-скоро остротата и дълбочината на рязкост.

    Иначе за рисуване в дефокус трябват повече кадри, в различни условия. То там са безброй променливи. Макар сигурно фонът да е достапо-мек и плавен, все пак е цайс. А сме гледали че дефокусът е доста по-мек от такумар на кроп, например. На снимките с 50 се вижда как макар и със светли петна не много надалече, които с такумар щяха да са отчетливи, тук се държи някак “мазно”.

    Лично аз не съм много фен на такова винаги нежно боке. И такумар/пентакс човек може да го направи да омекоти фона, но обратното — цайс да стане с резки и отчетливи петна май не става съвсем.

    Въпрос на вкус, определено. Да не ми скочите сега цайсаджиите ;)

    #1552

    BXMarkov
    Participant

    Хубаво нещо са качествените стъкла, цаиса си е с неповторим и характерен рисунък в дефокуса независимо кой го произвежда в момента,поне докато контрола си е техен! Завиждам ти за допира с тези обективи макар че доста цаисове от по-старите съм пробвал.

    А за репликата че по-добра петдесетица не си държал,ами как бе държал си, най-добрата 50-ца е Канонската петдесетица естествено :РРррр

    #1553

    george
    Participant

    определено канонския ме кефи най-много като включиш всички фактори – аф и усм. ама това е друга тема :D

    не си зехте по един канон ми се мъчите с тия пентакси :Р

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)

You must be logged in to reply to this topic.