АФ и снимане на стрийт на широко

Home Forums галерия АФ и снимане на стрийт на широко

This topic contains 30 replies, has 8 voices, and was last updated by  tarzan 10 years, 11 months ago.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 31 total)
  • Author
    Posts
  • #1688

    george
    Participant

    по принцип ако искаш да кажеш, че всяка снимка може да бъде снимана с МФ, ами може.

    #1689

    nexttime
    Participant

    Жоре честито за новото стъкло.Казах ти че 35/1,4 е невероятно маняшко стъкло.

    А по темата – явно се опира до вкус както винаги.За мен стриит не е портрет направен на улицата, както не е и пеизаж на градската среда.В стриита лично за мен е важен момента в които нещо се случва.Има много сладурски снимки на пеики , листенца, замечтани беибита, угрижени пенсионери или безгрижни клошари снимани в градска среда – колкото и да са хубави не всичките са “стриит”.Отворена или затворена бленда – това не е въпрос в смисъла кое от двете, а по скоро кога кое.Например снимките качени от Жоро не са стриит а портрети които е направил на улицата.Какво значение има че си снимал някои при слаба осветеност и всичко е толкова омазано че е все едно дали е на улицата или още не е излезнал от тоалетната, или пие десета бира в кръчмата – всичко е боке.Въобще темата с отворено или затворено при стриита явно си и трябва отделен семинар:)))))

    Понеже се пита за АФ или МФ при снимане на стриит.Според мен е въпрос на разбиране на това що е стриит, а също и начина по които се снима.Лично за мен има два основни начина за снимане – единия е да си ходиш на разходка и да чакаш нещо да излезе и да го снимаш.Лично за мен това е доста ……. ами нахален и дори понякога просташки начин – разбира се зависи как се прави , но лично аз се побърквам като видя някои с дигиталка с грип и някои огромен буркан отпред препасан с голяма чанта или раница да се вре да снима клошари или продавачки на цветя или ….. каквото и да е със самочувствието на японски турист отишъл на сафари в Кения.

    Другия вариант е да видиш среда в която би могло да се случи нещи интересно което има определен смисъл и внушение, да решиш какво искаш да видиш и какво да омажеш и просто да изчакаш “нещото” да се случи.Един вид ти да режисираш снимката.Намираш си позицията и ненатрапчиво снимаш.В този случаи АФ е напълно излишен не само за къс а и за дълъг обектив.В първия случаи АФ ти е много нужен, както и зум обектив, защото нямаш представа къде ще се случи – а да тичаш напред назад не е секси.:))))

    В краина сметка въпроса не беше и как да се снима стриит а за АФ при широк обектив.За мен при широкия обектив АФ е някаква екстра която е напълно излишна.Малко развеселяващо звучи че АФ е много важен защото ако имаш ДОФ от 1,2м до безкраиност и нещо се случи на 40см от теб няма как да го снимаш.

    Абе темата се е поразводнила, аз също дадох достоино своя принос.

    Няма да е лошо да си направим един тематичен конкурс.

    Ето и един линк

    http://www.flickr.com/photos/urbanphotos/show/

    и един портрет на улицата които НЕ Е стриит

    #1691

    tarzan
    Participant

    Целта на тази тема е да ме оборите като покажете стрийт снимки с обектив по-широк от 28мм, където АФ да е изиграл основна роля.

    Не става дума за МФ/АФ или отворена/затворена бленда.

    #1692

    turin
    Member

    tarzan, нека не подклаждаме темата, нали форумът е клубен и по хобистки колегиален. Мисълта ми е да не казваме така чак “да оборим”, все едно ще се караме и трепем.

    Ти казваш, че е достатъчно тялото да е с приоритет на бленда и обективът да е със скачаща бленда, за да се снима стрийт с широко, но нямаш по-широко от 35мм, затова да покажат другите. И хората показват.

    Това е, другото са подробности според мен. Аз зачекнах по-подробно темата за блендата, защото pomstar в първата реплика каза за снимане на стрийт на затворена бленда. Nexttime и той казва после така. Въпрос на вкус — изцяло съгласен съм, всеки сам си избира стила на снимане. И понеже всичко това се случва в репликите в темата, нормално е да обсъдим и блендата, освен афтофокуса — понеже разговорът натам тръгна.

    Според мен не сме се отклонили много от твоя въпрос. Защото на последния стрийт в София говорих с други клубари, че точно при много широко при снимане на стрийт намирането на фокуса е критично. Става дума за хем широко, хем на отворена бленда. Дали това намиране на фокус ще е с ръчен фокус и опитна ръка и око или ще е с добър и бърз автофокус — въпрос на конкретно решение на проблема. Идеята ми е, че трябва да се намери фокус и да не се изпусне равнината при прекадриране, ако има такова.

    Това — за отворена бленда и широко. Иначе, за по-затворени бленди сигурно няма никакво значение — както казаха практически всички преди мене, при стрийт-стил, който е с по-затворена бленда, просто точният фокус не е чак важен, защото много неща са в рязкост. И там по-важно единствено остава улавянето на стрийт-момента, откриването или изчакването му.

    Тъй че no flames, темата си върви — просто всеки от нас разбира по различен начин както стрийта, така и снимането с широкоъгълен. Вкусове ;)

    #1693

    george
    Participant
    #1694

    tarzan
    Participant

    tarzan, нека не подклаждаме темата, нали форумът е клубен и по хобистки колегиален. Мисълта ми е да не казваме така чак “да оборим”, все едно ще се караме и трепем.

    Къде виждаш тук флейм… Всеки пише каквото му дойде и не чете темата. Думата оборвам не я намирам за нападение. Предлагам продължение. Предлагам извиненията си на засегнатите и предлагам да пуснеш анкета колко от хората тук го намират за атака. При наличие на поддръжка на такова мнение не намирам смисъл да ви занимамавам повече с моето присъствие.

    #1695

    george
    Participant

    без да казвам, че има кавга

    има много субективни фактори при всеки, които накланят везните различно. фотографията не е математика, макар да борави с математически величини.

    бъдете толерантни :)

    #1696

    nexttime
    Participant

    За мен единственото правилно мнение е моето:)))))))

    По темата – аз мисля че при широк обектив АФ е ненужен.Също така мисля че и при не чак толкова широк обектив АФ е ненужен.Накратко до 200мм не виждам нужда от АФ.Поне за момента не е имало ситуация е която да си кажа “ех ако имах АФ щях да го ловна”.

    Мисля си за един хелиар 15/4,5 да се помоля на дядо коледа.С него и на най-отворена бленда всичко е на фокус.Аз съм от Тарзан:)))))

    #1697

    nexttime
    Participant

    моля кажете как се качваха снимките – бутона не бачка или аз нещо не правя като хората

    #1698

    george
    Participant

    аз също нямам кадър с мф, при който да съм си казвал “ех ако бях с аф, колко по-добре щеше да стане”, или пък изпуснат кадър, при който да съм си казвал “ех ако бях с аф, нямаше да изпусна кадъра”.

    #1699

    peterst
    Participant

    Тарзане, в галерията ми (цъкаш тук на моето име) има доста снимки с 18-55 и 18-35 – автофокусни широки обективи. С 16-45 не съм пускал, защото е от скоро и не съм излизал за снимки.

    За мене (повтарям – за моето снимане, умения и възможности) – автофокуса ми е помогнал във всичките снимки с гореспоменатите обективи. Вече обясних и защо – снимам на отворена бленда, където все пак има значение ДОФ-а. Не казвам, че не могат да се направят с МФ обектив – могат, но аз бих загубил петорно повече кадри (примери по-горе с вивитара) и десеторно повече време.

    Не мога да снимам широко с МФ обектив. Това е истината и си го признавам. Снимах с 18-55, но на отворена бленда остротата не ме задоволяваше напълно. После купих 28/2.8 МФ и видях, че снимките са още по-зле, независимо, че от ф4 обектива е острилка. Естествено на безкрайност и Ф11 нямам проблеми нито с едното, нито с другото. После взех 18-35 за лентовия, пак автофокуса ми спасяваше кадрите, защото аз не снимам само обекти на 20+ метра, а и в близост до метър-два. След пробите със сигма 30/1.4 почти съм се отказал за супер светъл широк обектив, но времето ще си покаже :)

    От 50 до 135мм нямам проблеми с ръчния фокус, но под 50мм положението е направо плачевно. За това аз снимам с автофокусен широкоъгълен обектив и ще го предпочитам пред мф обектив в този диапазон. И продължавам да твърдя, че пентаксджия с автофокусно лентово тяло, по-добре да вземе 18-35 (като внимава за байонета :)), вместо да даде 300 лева (последни цени от базара на фф) за флектогон 20/2.8. Това е друга тема, макар да е първопричината за тази.

    Всеки снима както си иска, всеки снима както може, всеки купува обективи според желанията и парите си. Предимствата за един са недостатъци за друг и е хубаво, че има различия, иначе щеше да е един сив еднообразен свят :)

    #1700

    turin
    Member

    Иване, не съм те обвинил във флеймене, просто се намесих, за да не се палим всички. Само казвам, че е нормално в темата да се намеси и отворената бленда — какво пък, още едно нещо, за което явно всички имаме нужда да поговорим (щом го правим). Няма сега да правим анкети и да се изключваме и самоизключваме — нали сме клуб от любители, тука всичките теми са интересни на всички ни. Не приемай остро казване, с което съм искал да предотвратя изостряне на разговора ;) Просто всеки си има своите разбирания — а като става дума за неща, свързани с изкуството и личното преживяване, нали знаеш — въпрос на вкус :)

    Темата с така разнообразните мнения си е много ценна, поне за мен, а вярвам и за другите. Най-малкото ме изкушихте да започна пак да опитвам стрийт с широко. Аз бях минал на мнението, че най ми пасва варио 80-200 на бленда като 2.8 за стрийт. И страня от ползване дори на широкия край на китака по улиците. Така че темата е готина, особено със снимките, които пускате помага много.

    #1701

    turin
    Member

    Next, аз ти писах на лични за вмъкването на снимките. Драсни ми два реда в отговор какво правиш и какво ти дава при вмъкването, моля те. Може нещо да се е повредило за твоя акаунт, ще видя да го оправим. Ако някой друг има проблеми с форума, да ми прати на лични също ;)

    #1702

    BXMarkov
    Participant

    Ами всеки има свое мнение, моето като човек харесващ ръчно-фокусни обективи по простата причина че снимам от 1979 г., и притежаващ/л десетки бройки е че може да се заснеме почти всичко с тях, та фотографията 140 години преди АФ-тата е съществувала,НО именно поради липсата на автофокус са пропуснати милиарди качествени и интересни кадри – естествено толкова са пропуснати и с АФ-обективи но поради други причини които няма да изброявам. Особено ако говорим за сложни светлинни условия при МФ-широкоъгълни обективи фокусирането под диафрагма ф.4 е с успеваемост около 50% в най-добрия случай, а на ф.2 и при отстояние на основния обект над1.5-2м. пада под 30%, това е твърдо убеждение на база личният ми опит.

    Поставям два примерни(candid) кадъра, премерени и направени без всякаква случайност за кратко време – всеки един в рамките на около 5 сек. при следната последователност – “виждане” на потенциалния кадър, оценка на ситуацията и евентуалните изменения в нея,предвиждане на решаващия момент, кадриране,фокусиране и снимане.

    Да не говорим че видян,неслучаен кадър като следващия, направен за още по-кратко време и при неблагоприятни светлинни условия, без автофокус за мен би бил ако не чиста случайност то голям късмет.

    #1703

    Eti
    Participant

    Хъм, колко сте изписали по темата брей?! Като гледам ограничението “по-широко от 28mm”, то аз няма какво да пусна по въпроса, защото китовия варио обектив не долюбвам и не ползвам. Ползвам само твърда оптика, а там най-широкото при мен е 28 и ми стига, засега. За стрийт, правилото за добре изпъкващ обект на фокус и интересен дефокус важи с пълна сила, както при всеки друг тип кадри. Дали МФ или АФ? Никога не съм страдала от факта, че даден кадър съм заснела с МФ, а не съм била с АФ в ръце. Сигурно имаме 6-то чувство за ситуацията понякога;). Но съм забелязала, че при по-капризна светлина ми помага повече МФ, докато при балансирана светлина на преден и заден план, пускам АФ в действие. При засичане на движение, фокусирам в точка, близка до обекта, който ще мине през нея. Сигурно има и други начини, но каквото и да си говорим, всичко е въпрос на навик и удобство.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 31 total)

You must be logged in to reply to this topic.